9 sept. 2024

DORINA IENCIU



FIULUI MEU 



Tu anafură cu miez de lumină, 

Taină, arhaic, din trupu-mi te-ai frânt, 

O clipă veacul s'a oprit în surdină, 

O clipă Domnul a umblat pe pământ. 


Când luna ți-a așternut scutec de împărat 

Și cu sufletul pe arcușuri l-am legănat 

Chipul tău de floare și înger mie 

Ce l-au învelit ochii-mi în borangic. 


Îngropat-ai zile-mărgeaua vieții 

Ca slovele'n sunet de rime poeții... 

Anii tăi fragezi în munci răposați 

Ce'n paza stelelor rămân lăsați 


O. groapa asta de galben lut! .. 

În groapa asta cum de-a încăput 

Atâta lumină. nădejde și vis 

Din ochii pe care moartea i-a 'nchis? .. 

Spune-mi Tu. Doamne! 






DORINA IENCIU

 
ARIPI DE LUMINA
 
rime și poeme în proză 

MADRID 1963 



Dorina Ienciu, (Victoria Borza) s-a născut în comuna Bratca, județul Bihor, la 14 august 1887. 
Arestată politic, împreună cu întreaga familie a cunoscut ororile închisorilor comuniste (Jilava). 

Și-a pierdut soțul, fost inspector general în Ministerul Cultelor, la penitenciarul Aiud în anul 1952. 
Fiul ei, la scurt timp după eliberare de la Gherla și-a pus capăt zilelor.
Părăsește țara  în 1960, stabilindu-se  în Franța. 

Aici colaborează la principalele publicații ale exilului: „Buna Vestire”, „Drum”, „Apoziția”, „Revista scriitorilor români”, „Vatra”. 
 
Publică în exil trei cărți de versuri: Aripi de lumină, rime și poeme în proză, Madrid, 1963 (colecția „Dacoromania”), Versuri (Editura Ioan Cupșa, Paris, 1972)
 și Poezii (Editura Ioan Cupșa, Paris, 1979).